Monday, November 12, 2007

_ Αλήθεια

ΑΛΗΘΕΙΑ. Κάθε γλωσσικό επεισόδιο πού συνδέεται μέ τήν «αί­σθηση αλήθειας» πού νιώθει τό ερωτευμένο ύποκείμενο oταν σκέφτεται τόν ερωτά του, είτε στήν περίπτωση πού πιστεύει oτι εΙναι τό μόνο πού βλέπει τό αγαπημένο αντικείμενο «μέσαστήν αλήθεια του»,

1. Ό αλλος είναι τό αγαθό μου καί ή γνώση μου: μόνο έγώ τόν γνωρίζω, τόν κάνω νά ύπάρχει μέσα στήν αλήθεια του.

. Μόνο μέ τόν αλλο νιώ­θω «ό έαυτός μου». Ξέρω πολύ περισσότερα γιά μένα, απ' oλους αύτούς πού αγνοούν άπλώς καί μόνο αύτό τό στοιχείο πού μέ αφορά: πώς είμαι έρωτευμένος.

(Ό ερωτας τυφλώνει: ή παροιμία ψεύδεται. Ό ερωτας σού ανοίγει διάπλατα τά μάτια, σέ καθιστά οξυδερκή:

«Διαθέτω τήν απόλυτη γνώση γιά σένα, πάνω σ' έσέ­να». Σχέση τού λογίου μέ τόν αφέντη: κατέχεις κάθε εξbυσία επάνω μου, αλλά κατέχω δλη τή γνώση γιά σένα.) .


Αποσπάσματα του ερωτικού λόγου
, Μπαρτ, Ρολάν, ΡΑΠΠΑΣ, 1983, σελ.270-1

No comments: